Τρίτη 3 Μαρτίου 2009

PostHeaderIcon Ο Αϊ Μ'νας κι οι υποδιαιρέσεις του



   Στη φωτογραφία υποταγμένος χοίρος-ραγιάς, τυλιγμένος στην ελληνική σημαία α λα σκάγια ή σαν πίτα καλαμάκι, ύστερα από μάχη ενός χρόνου με απόσπασμα χασαποφυλάκων, στην ευρύτερη περιοχή της ορεινής Λευκάδας, οδεύει για εκτέλεση στο υπερυψωμένο ημιυπόγειο του Καρφάκη στον Αϊ Μ’να, έχοντας εκτελέσει το οικογενειακό του χρέος, κατά τη διάρκεια μιας μακροχρόνιας βεντέτας, που άρχισε το 1980 και μαίνεται ακόμα, όντας ταυτοχρόνως έτοιμος να καταθέσει τα δικαιολογητικά του για την απόκτηση αστυνομικής ταυτότητας.
   Διευθύνουσα Σύμβουλος του σουβλατζίδικου του Καρφάκη, το οποίο εδώ και χρόνια αποτελεί το πιο mustfoodάδικο της Λευκάδας, είναι η σύζυγός του. Κάτω από την βικτωριανή διοίκησή της το κατάστημα έχει γίνει γνωστό σ’ όλη την Ευρώπη για τη διάμετρο της τυλιχτής πίτας με γύρο, τζατζίκι, πατάτες, ντομάτα και αλατοπίπερο, διάμετρος, η οποία δυσκολεύει οποιοδήποτε στόμα. Χειμώνα-καλοκαίρι οι εύθυμες παρέες απολαμβάνουν το σουβλάκι τους στο δρόμο της αγοράς απέναντι απ΄ τον Αϊ Μ’να.
   Παρεμπιπτόντως ο Αϊ Μνας, υποδιαιρείται σε 25 Αϊ Τετράδραχμους, ή σε 100 Αϊ Δραχμές, ή σε 600 Αϊ Οβολούς. Παραθέτουμε και ποίημα περί αυτού (το οποίο έχουμε αντιγράψει και ουδόλως βγάλαμε απ' το μυαλό μας):
Μνα δεν έχω μάνα μία
στείλε μνες για τα βιβλία,
πόνο έχω, πείνα και καημό
μνούδια στις τσέπες μου να δω.
Πήγα κι έπαιξα λαχείο,
έπιασα όμως ένα κι άλλα δύο
κι έτσι τώρα οι κουκλάρες
δεν με θενε χωρίς μνάρες.
Ειδα κι αποείδα μάνα,
τη ζωή μου την π....άνα,
πήρα την απόφασή μου
δεν τη θέλω τη ζωή μου
χωρίς μνάκια και τα ρέστα,
ψάξε, κούνα τα και βρεςτα.
Στείλε δώρο, στείλε μνά,
μου χουν πέσει τ' αχαμνά.
Μνα μου λες πως είμνα ‘λήθεια, 
μνα πως είναι παραμύθια, 
μ’ άμνα θες να σε μνλατρεύω 
την καρδιά σου να γιατρεύω,
πες τα όλα στο γιατρό 
που δεν θέλει το ευρώ,
θέλει αγάπη, θέλει χάδια
κι όχι ευρώ παλιορημάδια,
κι αν η προίξ ήτο σε μνές
θάχαμνε πολλές ελιές
και εξοχικό και βίλα
μνερσεντές και μπλούζα fila.
Μνα ‘γαπάς κι εγώ σε βάζω
στην καρδιά μου τη μεγάλη
και τα μνούδια μες στο βάζο,
σάμνε σένα δεν είμν άλλη.

Άρθρα

Ετικέτες

Αναγνώστες

Στατιστικά